:. TING-TING .:

Salam semua, yang masih sudi

Aku dikhabarkan berita gembira.
dalam semua perkara aku gembira.
hari ini aku gembira
maka kegembiraan aku ini amat luar biasa sekali
aku agak jangan 'terlebih sudah' hehehe

sebenarnya aku disahkan mengandung anak ke-dua
jadi itu maknanya rezeki anak bertambah lagi

Peningnya nak cari pengasuh budak warganegara.
Alhamdulillah, aku telah menggunakan khidmat pengasuh
budak sejak dulu adalah warganegara.
dalam pukul 7.50 am tadi aku pergi pemeriksaan di klinik
aku tertanya-tanya apsal nurse-nurse kat sana suka sangat
pasal pengasuh aku tu... rupa-rupanya mereka kata :

1. susah nak dapat pengasuh orang tempatan,
'kau bertuah' dapat pengasuh warganegara.
2. pengasuh aku tu masih muda
3. pengasuh perempuan
4. Kerja-kerja apa yang diarahkan untuk
pengasuh tu :
Kataku :
a. menjaga anak lelaki sulungku
b. memasak
c. mencuci baju
d. mengemas
e. menyapu
f. menjaga rumah

1. bayaran upah mahal, tapi berbaloi sebab
aku kata kalau ambil orang asing, ada
macam-macam prosedur kena bayar
apasalahnya bayar lebih sikit untuk
orang tempatan.
2. tempat tinggal di sediakan
3. makanan disediakan
4. pergi ke mana-mana di bawa.

tak kah gembira macam ni.

gembira berganda-ganda hari ini.